رهایی در کره جنوبی

اگر به تاریخ کره جنوبی و هرچیزی که به اون مربوط میشه علاقه دارید با ما همراه باشید

رهایی در کره جنوبی

اگر به تاریخ کره جنوبی و هرچیزی که به اون مربوط میشه علاقه دارید با ما همراه باشید

رهایی در کره جنوبی

اینجا همه چیز درباره کره پیدا میشه اگه درخواست،پرسش یا نظری هم دارید میتونید اعلام کنید

زندگی نامه بانو جانگ اوک جانگ(هی بین)1

شنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۷، ۰۹:۳۳ ب.ظ

بانو هی بین جانگ اوکی جونگ از خاندان ایندونگ جانک (9 نوامبر 1701 - 3 نوامبر 1659) یکی از همسران زیبا و محبوب پادشاه سوک جونگ بود. وی دختر جانگ یونگ و همسر دومش بانو یون از خاندان پاپیئونگ بود. 

جانگ اوکی جونگ در زیبایی سرآمد زنان چوسان بود و در برخی آثار تاریخی به زیبایی و جذابیت وی اشاره شده است. وی به طبقه جونگین (یا چونگین) که طبقه متوسط جامعه کره بود، تعلق داشت و خاندان وی از دیرباز پیشه مترجمی داشتند.

جانگ اوکی جونگ به عنوان یکی از کاندید های مقام ملکه، از سوی ملکه وارثه اعظم جانگ نئول و شاهزاده دونگ پیونگ به دربار معرفی شد. پس از ورود به قصر و ملاقات با پادشاه، پادشاه به دلیل علاقه ای که به وی پیدا کرده بود به او مقام سانگ-گونگ را اعطا کرد اما مادر پادشاه سوک جونگ که از حزب نورون بود دچار تشویش شد که از حزب ملکه وارثه اعظم (حزب سورون) بانو جانگ که بسیار زیبا و دلربا بود و نفوذ زیادی در شاه داشت، مقام ملکه را دریافت کند. به همین منظور بانو جانگ را تا زمان ورود ملکه اینهیون، همسر قانونی پادشاه (1683) از قصر اخراج کرد.

در سال 1686 وی عنوان سوک-وون را از پادشاه دریافت کرد و در سال 1688 پس از تولد پسرش، مقام رفیع سوک-اویی را گرفت. در همان سال ملکه اینهیون تبعید شد و وی عنوان هی-بین (هی به معنای زیبایی) را دریافت کرد و سپس به عنوان ملکه به دربار و مردم معرفی شد. و این سرآغاز اختلافی خونین میان حزب نورون و سورون بود که در تاریخ با نام گیشا هوان گوک یاد می شود.

پادشاه سوک جونگ مایل بود که پسر بانو جانگ را (شاهزاده گیونگ جونگ) ولیعهد خویش معرفی کند اما این امر مورد قبول دربار و مردم نبود چرا که مادر این شاهزاده همسر رسمی و قانونی پادشاه نبود. بنابر این ملکه اینهیون تصمیم گرفت فرزند بانو هی بین را به عنوان فرزند خویش معرفی کند و او را از بانو جانگ بگیرد. از آن جا که ملکه اینهیون بسیار جوان بود و تنها 21 سال داشت به دلیل دسیسه های حزب سورون و بانو جانگ توسط دربار از مقام خود نزول کرد و از قصر تبعید شد. این واقعه نه تنها سبب تبعید ملکه شد بلکه به یک پاکسازی حزب نورون منجر شد که طی آن بسیاری از وزرای حزب نورون تبعید و تعدادی با سم به قتل رسیدند و رئیس حزب نورون سئو-این نیز به قتل رسید و پس از او پدر ملکه اینهیون تبعید و به مرگ محکوم شد.

سپس بانو هی بین در دربار به عنوان کاندیدای مقام ملکه معرفی شد که با حمایت پادشاه سوک جونگ و حزب سورون به پیروزی رسید.

در سال 1694 بانو هی بین علاقه و حمایت پادشاه را در نتیجه اقدامات حزب سورون و خانواده اش که برای کسب قدرت بیشتر صورت می گرفت از دست داد از سویی دیگر پادشاه به بانو چوی که از حزب نورون و حامی ملکه بود علاقه مند شده بود.

پادشاه سوک جونگ اقداماتی را به منظور خلع بانو جانگ هی بین آغاز کرد که طی آن ابتدا برادر ملکه و رئیس حزب سورون را تبعید کرد سپس با ملکه اینهیون ارتباط برقرار کرد و وی را به کاخی کوچک در آندونگ که به کاخ توت معروف بود، منتقل کرد.

ملکه جانگ به مقام هی بین تنزل یافت و ملکه اینهیون به جایگاه خویش بازگشت. در سال 1701 ملکه اینهیون از یک بیماری ناشناخته در گذشت که بعد ها این اتهام به بانو هی بین وارد شد که به کمک جادوگری، علیه ملکه اینهیون به جادوی سیاه متوسل شده است و باعث مرگ وی شده است.

حزب سورون خواهان عفو بانو جانگ بودند که پادشاه خشمگین از وقایع دستور اعدام خاندان بانو جانگ از جمله مادر و برادر وی را صادر کرد. رئیس حزب سورون نیز خواهان عفو بانو جانگ شد اما پادشاه در پاسخ به وی گفت اقدامات بانو جانگ و حزب سورون سبب مرگ 1700 نفر شده است و این قابل بخشش نیست.

پادشاه در بیست و هفتمین سال سلطنت خود دستوری را صادر می کند که طی آن هیچ یک از بانوان دارای رتبه بین نتوانند عنوان ملکه را دریافت کنند. جانگ هی بین در 9 نوامبر 1701  زمانی که 42 سال داشت به مرگ با خوردن سم محکوم می شود و حکم بلافاصله به اجرا گذاشته می شود.

برخی تصور می کنن جانگ هی بین قربانی مبارزات سیاسی حزب نورون و سورو ن بوده است. با این وجود به وی پس از مرگش به عنوان مادر ولیعهد، مقام بانو اوکی-سان بزرگ از خاندان جانگ اعطا شد.

بانو هی بین صاحب دو فرزند از پادشاه سوک جونگ بود:

ولیعهد یی یون که بعد ها به عنوان گونگ جونگ به سلطنت رسید

شاهزاده یی سئونگ سو که زندگی وی مورد مناقشه تاریخ دانان است.






بانوجانگ



نظرات  (۴۲)

سلام من سریال جانگ اوک جانگ زندگی برای عشق رو دیدم و خیلی هم قشنگ بود من این سریال رو خیلی بیشتر از دونگی دوست داشتم و به نظرم این سریال واقعی ترم هست ولی خب اخرش خیلی خیلی خیلی غم انگیزه همش تقصیر اون دونگی بود که بانو جانگ هی بین مرد😓 خیلی بدم میاد از دونگی.        راستی توی فیلم عالیجناب تا اخرش به جانگ عشق و علاقه داشت ولی،در تاریخ  که شما نوشتی گویا اینطور نبوده😕
پاسخ:
بله منم سریال زندگی برای عشق و بیشتر دوست داشتم و از نظرمنم به واقعیت نزدیک تر بود توی تاریخ عده ای علاقه امپراطور به بانوجانگ هی بین رو تا زمان مرگ بانو جانگ تایید میکنن ولی عده ای هم معتقدن علاقه ی امپراطور به بانوجانگ از بین میره درهرصورت سند و حرف مشخصی در این باره وجود نداره
شما میدونی که در کشور کره بانو جانگ محبوبیتش بیشتره یا دونگی ؟  
خودت کدوم و بیشتر دوست داری؟ 
از دونکی خیلی خیلی بدم میاد هم توی فیلم دونگی هم توی فیلم زندگی برای عشق
پاسخ:
در کره هرکدومشون به همون اندازه که موافق دارن مخالف هم دارن پس یجورایی نمیشه مشخص کرد کدومشون محبوب تره
اما من به شخصه بانوجانگ به دلیل شخصیت کاریزماتیک خیلی دوست دارم اقتدارشو هیشکی نداشت
کاشکی این سریالم از تلویزیون ایران پخش میکردن تا مردم هر دو رو میدیدن بعد قضاوت کنن اخه اکثرا دونگی رو خیلی دوست دارن البته بعید میدونم پخش کنن چون سه چهارمش سانسور میشه 😑☹
پاسخ:
آره واقعا اما من به شخصه حتی تا قبل از دیدن سریال دونگی شخصیت بانو جانگو به دلیل اقتدارش خیلی دوست داشتم
زندگی برای عشق به دلیل همون سه چهارم سانسور جزو محالاته که پخش بشه
راستی بانو جانگ فرزند دومی که  داشته رو تو هیچ فیلمی نشون نداد چرا🤔
پاسخ:
چون خود تاریخ نویسان درباره اون فرزند چیزی بیشتر ننوشته ان و توی فیلم هام به دلیل اطلاعات کم کلا حذف شده زندگی فرزند دوم بانوجانگ مورد مناقشه تاریخ دانانه
  • Jang Hee Bin (Arezoo)
  • از دونگی یی متنفرم.خیل آشغال بود.حسود عوضی...دزد...عقده ای...
    :|
    پاسخ:
    من از بانو جانگ بیشتر از دونگی خوشم میاد ولی تو هم خیلی دلت پره ها
    من از هر دوشون خوشم میاد هم دونگی هم بانوجانگ.
    پاسخ:
    :)
    سلام دوست عزیز.ببخشید میشه طرز دوخت دانگویی(هانبوک بلند)رو با عکس و توضیح فارسی بزارید؟ممنون میشم لطف کنید و بزارید.البته درصورت امکان.
    از پشت صحنه سریال سرنوشت هم بزارید خواهشااااا
    💓💓💓💓
    پاسخ:
    هم دانگویی و هم پشت صحنه این سریالو سعی میکنم خیلی زود قرار بدم خواهش میکنم
    وای دست خوش مرسی.پشت صحنه رو که گذاشتید لطف کردید مرسی.لطفا دانگویی رو با توضیح فارسی هم بزارید.کومائو.شما کره ای بلدید؟ببخشید پرسیدم
    بازم مرسی...پشت صحنه ای که گذاتشید رو میتونیم دان کنیم؟
    پاسخ:
    قابل نداشت.اگه تونستم چشم حتما میذارم.کره ای هم ای یه چیزایی بلدم ولی خیلی نه.
    پشت صحنه رو هم میتونید دان کنید
    سلام.چشمتون روشن مرسی.به منم یاد بدید هرچی بلدید.خیلی خوب شد که میشه دان کرد ممنونم رها خانم.
    پاسخ:
    انشاالله سر فرصت چشم
    خوشحالم که خوبه
    سپاس براوان از شما خانم مقدمی فر.شما خانم هستید دیگه؟
    پاسخ:
    بله دیگه
    سوال بیجایی پرسیدم ببخشید.
    سلام به کره ای میشه=آنیونگ ها سیو
    خداحافظ=آنیونگ گاسه او
    ممنونم=کوماسو
    درست هست☝👆✌😊😊😊😊😊
    پاسخ:
    ممنونم=کومائو
    کومائو؟؟؟آهان ممنونم.پس بقیش درسته دیگه؟.میشه چند تا از لغات پرکاربرد و بهم بگید؟
    پاسخ:
    یه مطلب جدید با همین مضمون گذاشتم گلم :)
  • نیلوفر کیانی
  • :)
    پاسخ:
    :)
    مرسی عزیزم از اینکه وقت گذاشتی و نظر دادی
  • نیلوفر کیانی
  • خواهش میکنم عزیزم !!!
    بابت توضیحات درباره معرفی سریال واقعا ممنونم امیدوارم کمک موثری برای دوستان باشه !!!!
    خوش حال میشم باز سر بزنی عزیزم !!!
    پاسخ:
    :)
    خواهش
    حتما
    به نظرم بدبخت ذاتش خوب بود بقیه بدش کردن خیلی جالب بود این مطلب یعنی اینقدر این زن زیبا بود که مقام هی رو دریافت کرد و من احساس میکنم نقشه های ملکه هم به خاطر این بود که بهش حسودی میکرد اینقدر که فکر میکردم ملکه اینهیون خوب نبود 
    پاسخ:
    درکل بانو جانگ برای دفاع از خودش و پسرش مجبور به جنگیدن برای قدرت شد وگرنه همیشه به مردم فقیر کمک میکرده

    بنظرم دونگ یی خیلی بهتره چون دونگ یی مقام ملکه رو قبول نکرد ولی بانو جانگ داخل هردوسریال راحت قبول کردج

    پاسخ:
    :)

    نمیدونم چرا ب دونگی میگید حسود و عقده ای...  دونگی درسته رعیت زاده بود ولی شخصیت جسور و خوبی داشت.  منم البته بانو جانگ رو دوس داشتم.  ولی توی سریال زندگی برای عشق بدم اومد ازش  خیلی مکار و عوضی بود.. 

    منم دونگی رو بیشتر دوست داشتم 

    از نظر تیم بازیگری خیلی بهتر بود 

    دونگی یه جور بود که انگار همه هم گناه داشتند هم گناه کار بودن 

    پاسخ:
    به نظر منم سریال دونگی بیشتر به دل ادم مینشست جدا از اینکه شخصیت بانو جانگ برای من جالب تر بود😁

    من تازه فیلم جانگ اوکی جانگ و دیدم، به نظرم که بانو جانگ خیلی زن حیله گر و بدذات و جاه طلبی بوده، هر چقدرم نویسنده سعی کرده تو این سریال برای کارای زشتش توجیه بیاره بازم نتونسته از بدجنسی و جاه طلبیش کم کنه، از وقتی اومد تو قصر تمام مدت داشت نقشه می کشید تا مقامش بره بالاتر، همشم مظلوم نمایی می کرد، چقدر یه نفر بدذات باشه خودش تو غذاش سم بریزه بندازه گردن ملکه و حیله گری هم کنه نذاشت ملکه باردار بشه، ملکه بیچاره همش بهش محبت می کرد، مقامش و از یه برده آورد بالا، تو قصر راهش داد، محبت امپراتور و داد بهش، بازم دست بردار نبود و دنبال مقام بود، ملکه ی مادر حق داشت انقدر به یه برده ی حقه باز بدبین باشه، چون واقعا بدذات بوده و باید جلوش و می گرفتن آخرشم که سر این ذاتش اعدام شد. ملکه ی بیچاره هم تو تاریخ هم تو هر دو سریال معصوم و مهربون بود.

    پاسخ:
    سلام رویا جان 
    خب مطمعنن شاید هیچ سریالی نتونه تاریخ واقعی به تصویر بکشه و بازهم شاید هیچکدوم از سریالا شخصیت افراد واقعی رو نتونه نشون بده
    ولی درکل ملکه اینهیون در تاریخ شخصیت مثبتی داشته و اما باردار نشدنش به علت بانو حانگ نبوده 
    بانو جانگ در این سریال نقش مثبتی نداشت ولی به نظرم به اون بد ذاتی که شما درموردش گفتی هم نبود بالاخره بانو جانگ هم برای بودن کنار پسرش مجبور به انجام کارهای سیاهی شد البته هیچکدوم از اینا توجیهی بر خوب بودن اون نیست ولی باید درنظر گرفت که توی دنیای واقعی هرکدوم از انسان ها برای نجات خودشون دست به کارای زیادی میزنن و بانو جانگ اخرش به خاطر کارهای اشتباهش توی این راه اعدام شد
    مرسی که نظر دادی🙂❤

    من عاشق بانو جانگ هستم 😍

     

    پاسخ:
    🙂🙂

    والله اعلم

    واقعن چقدر سخت بوده تنش های درون قصر. همه فشار ها بلاخره بالای بانوان بیبیچاره میآمده و متحمل بزرگترین شکنجه ها و درد ها میشدند، هرچند خودشان ملامت هم نمیبودند و باید بجای همه اعمال شوم احزاب سیاسی جزایی میشدند.

    پاسخ:
    🙁🙁

    سلام من دونگی رو فقط دیدم اما زندگی برای عشق رو ندیدم میشه فرق بین این دو سزیال رو بگید

    پاسخ:
    سلام
    سریال دونگی بیشتر درمورد زندگی دونگیه و شخصیت مثبتی رو از دونگی و ملکه اینهیون نشون میده
    اما زندگی برای عشق بیشتر درمورد بانو جانگ و عشق بین اون و امپراتوره  و نکته مهمش اینه که توی این سریال هیچ کسی نقش کاملن سفیدی نداره حتی دونگی و ملکه اینهیون و بانوجانگ هم نقش کاملا سیاهی نداره توی این سریال بانوجانگ زنی از طبقه متوسط نشون میده که برای محافظت از پسرش و جایگاه اون دست به کار هایی میزنه که توی این فیلمم مثل دونگی دست آخر باعث مرگش میشه 

    سلام دوستان بانو جانگ قفط بخاطر این بد بود و از دونگی متنفر بود و نقشه های پلیدانه می‌کشید چون بانو جانگ در واقع به عنوان هم خوابه یا همون صیغه ی امپراتور به خاطر زیبایی که داشته وارد قصر میشه و چون امپراتور خودش عاشق دونگی شده و با اون ازدواج کرده به همین دلیل بانو جانگ خیلی از دونگی و دیگران متنفر بوده و به دونگی حسودی میکرده 

    پاسخ:
    البته من شنیدم امپراتور به بانوجانگ هم علاقه ی زیادی داشتند

    سلام من بانو جانگ رو خیلی دوست دارم دوستان بانو جانگ قفط بخاطر این از دونگی متنفر بود و بهش حسودی می‌کرد چون اون خیلی زیبا بوده به عنوان هم خوابه ی امپراتور وارد قصر شده بعد شده ملکه ولی دونگی رو وقتی داشته برای ملکه اینهیون دعا میکرده امپراتور دیدتش و عاشقش شده ولی به هر حال بانو جانگ رو بیشتر دوست دارم یعنی توی هر فیلمی نقش منفی هارو بیشتر دوست دارم 

    پاسخ:
    🙂🙂

    سلام من دونگی رو دیدم اما عشق رو ندیدم...

    یه سوال این سریال دوبله فارسی هست؟

    و اینکه نقش دونگی و امپراطور رو چه کسی بازی کرده؟

    من داستان واقعی ملکه اینهیون رو خوندم واقعا دردناک بود شب بعد از مرگش به خواب امپراطور میاد با لباس خونی و امپراطور ازش میپرسن چرا منو ترک کردی و اون فقط به اتاق بانو جانگ اشاره میکنه امپراطور میره پیش بانو جانگ و صدای خنده و موسیقی میشنوه و بانو جانگ رو به اعدام محکوم میکنه بانو جانگ هم از شدت عصبانیت با چاقو به پسرش حمله میکنه و اون رو میکشه...

    اما بانو جانگ ملکه شده اما همسر رسمی امپراطور نه و صیغش بوده این برای من جالبه... نظرتون درباره نظرم بگید مرسی^^

    پاسخ:
    سلام
    نه دوبله فارسی نداره
    دونگی:هان سئونگ یئون   امپراطور:یو آه این
    این دیدگاه در واقع جزو حدسیاته و یک استنباط کاملا درستی نیست در روایت های مختلف به گونه های مختلفی گفته شده
    درواقع وقتی فردی ملکه میشده همسر رسمی محسوب میشده اما بانو جانگ درزمانی که لقب هی بین و رو داشتن و نه ملکه صیغه محسوب میشده

    سلام من یک بار دیگه هم پیام دادم و منتظر تایید هستم...

    باردار شدن ملکه چه ربطی به بانو جان داشت؟

    ممنون از سایت محشرتون

    پاسخ:
    سلام
    درمورد این سوالتون باید بگم که ملکه نمیتونستن باردار بشن و این موضوع به بانوجانگ مرتبط نبوده 
    و به خاطر باردار نشدنشون بزرگترین پسری که امپراطور داشته یعنی پسر بانوجانگ ولیعهد میشه
    ممنون عزیزم🧡🧡

    سلام عزیزم

    ببخشید زیاد پیام مینویسم

    یه سوال من میخوام در این سایت وبلاگ باز کنم چجوری باز میشه؟ این سایت سایت بیان هست؟

    پاسخ:
    سلام سارا جان
    اشکالی نداره عزیزم خوشحال میشم به سوالات جواب بدم
    شما باید توی اینترنت بلاگ رو سرچ کنید و توی قسمت ثبت نام وارد بشید
    بله 

    به نظرم شخصیت بانو جانگ نه سیاه نه سفید و حتی جایی خوندم که خیلی جسور بوده و اینکه یهو از چشم عالیجناب میافته و میگن تقصیر دونگ یی به نظرم اونم از بالهوسی پادشاده بوده دیگه. میدونم ویکی پدیا خیلی موثق نیست ولی الان داشتم زندگینامه پادشاده سوک جونگ میخوندم خیلیییی همسر داشته و کلی ام دختر داشته و هردوی بانوان دونگ یی و جانگ عزیز چییی بودن که محبوب و مشهور شدن (چی مثبت)

    پاسخ:
    سلام
    بله میشه گف هردو شخصیت تقریبا خاکستری داشتن
    امان از این امپراطورا
    خب چیزی که مشخص اینه که هم بانوجانگ و هم دونگی جزو همسر های محبوب امپراطور بودن ولی به شخصه از بقیه همسراش اطلاعی ندارم😅

    هم دونگی و هم جانگ هر دو دوست های خیلی خوبی برای هم هستن 

    و دونگی در دوران زل له در ایران کلی به ایرانیا کمک کرد

    پاسخ:
    🙂🙂🙂
  • محمد امین
  • طبق گفته ی خودکارگردان هردوی این فیلم ها اغراق هستند و معلوم نیست که این اتفاقات رخ داده است . اما از دونگی مطمئن هستند که همسر محبوب عالیجناب است . ‌و گناهی مرتکب نشده است .

    سلام،ببخشیدیه سوال،خواهش میکنم فقط باتوجه به سریال دونگی وبدون توجه به سریال زندگی برای عشق جواب بدین،اینکه امپراطوراول به بانو جانگ علاقمندمیشه وبعدازمدت ها عاشق دونگی میشه وبهش کاملااعتمادمیکنه،میدونم که بعدازاین جریان ودرپی کارهای بانو جانگ علاقه ی امپراتوربه اون کمرنگ میشه،میخوام بدونم آیازمان اعدام بانو جانگ امپراتورعلاقه ای به اوداشته بعدازاین همه بی توجهی بهش،وابنکه اون زمان عاشق دونگی بوده خواهش میکنم بدون درنظرگرفتن علایقتون بگین،فقط درمورداین سریال؟؟؟؟؟

    پاسخ:
    سلام
    طبق سریال دونگی تا اونجایی که من یادمه امپراطور حتی در زمان اعدام  بانو جانگ هم بهش علاقمند بود و در اون زمان به دونگی هم علاقه داشت بالاخره دل امپراطورا دریاس دیگه😂😅

    میخواستم بدونم که ایا تو تاریخ چانسو و جانگ هی جائه بودن؟

    پاسخ:
    فک نمیکنم چانسو توی واقعیت باشه اما مطمئن نیستم
    جانگ هی جائه بوده

    بانو جانگ در سریال دونگی کار های بسیار بدی کرد و باعث مرگ خودش شد ما طرفداد هر دو هستم

    پاسخ:
    🙂🙂

    من میدونم چرا تو دونگی شخصیت بانو جانگو تیره نشون دادن با اینکه واقعا بد نبوده. اگه دقت کنید تو سریال های تاریخی کره مثل جومونگ وقتی شخصیت دومو وارد میکنن مثل بانو سویا و به اون نقش خوب میدن خب مردم بیشتر طرفدار اون میشن من طرفدارشما اما تو دونگی این کارو کردن تا مردم طرفدار شخصیت دوم نشم 

    پاسخ:
    بله ممکنه یکی از دلایلش همین باشه

    من عاشق فیلم عشق افسانه ای هستم.چون جدیده هنوز دوبله نشده.شخصیت سوجین هو و ولی عهد فوق العاده بود و یوون ووا رو مخ بود.وقت کردم یه وبلاگ راجب داستانش میزنم

    پاسخ:
    چه خوب

    میدونیدشک من بخاطراین بودکه یه بارملکه اینهیون به دونگی گفت که مالک قلب امپراطورفقط توهستی،ویه بارم خودامپراطوربه دونگی گفتش من همه ی عمرم توقصربودم ونمیدونستم ممکنه چنین حسی داشته باشم وحتی توسریال بااینکه دونگی جرم مرتکب شده بودامپراطوربهش گفت نمیتونم ازدستت بدم ویه بارم بهش گفت بیاباهم ازقصرفرارکنیم،درتمام این مدت ازبانوجانگ غافل بود وحتی همون اوایلم که رابطه ی جانگ وامپراطورشکراب نشده بوددونگی روبیشتردوست داشت همه ی ایناتوذهنمه ونمیتونم به یه نتیجه درست برسم طبق سریال دونگی خیلی کلافم

    پاسخ:
    در واقع سریال دونگی کاملا بر اساس واقعیت نبوده و خیلی از این روابط چیزایی بوده که نویسنده اضافه کرده پس شاید داشتن کلافگی یکم طبیعی باشه😉

    سریال جانگ اوک جانگ خیلی خیلی قشنگه اما زیبایی سریال دونگی جای خود دارد 

    پاسخ:
    🙂👌👌
    داستان دونگی یه کم غیرواقعی چون عالیجناب سر ازدواج با ملکه اول رفت پیش بانو جانگ خوب نمیشه که دونگی بیاد و جانگ و دیگه نخواهد یه کم غیر واقعی سریال دونگی
    پاسخ:
    بله این سریال بخش زیادیش غیرواقعیه

    به نظر من بانو جانگ در دو سریال که ساخته شده زندگی برای عشق و دونگی واقعا شخصیت خوبی داشته فکرشو بکنید بچه که باشید بخاطر فقر پدر و مادر و پرادر  یعنی تغریبا همه خوانواده ات رو از دست بدی بعدش به جرم این که مادرت یه برده ست اونطور تحقیر بشی حتی زمانی که بعد از گذروندن سختی های فراوان وارد قصر شدی بیشتر باهات مثل یه حیون رفتار کنن اون تور بی رحمانه بچه ات رو ازت بگیرن و تنها جرمت این باشه که یه آدم از سطح پایین جامعه ای بانو جانگ تو هر دو سریال هر کاری کرد فقط برای بچه اش بود اگه مادر باشی میتونی درکش کنی کن یه مادر برای بچش حتی جونش رو هم میده بانو جانگ هم برای محافظت از بچش باید قدرتمند میشداین تنها راهی بود که امنیت بچه اش رو تضمین میکرد 

     

    حالا خودتون رو بزاری جاش اگه جایی اون بودید کارایی که اون کرد رو نمیکرید 

    من بعد از دیدن سریال زندگی برای عشق بیشتر به بانو جانگ حق میدهم 

    پاسخ:
    اوهوم🙃

    به نظرم هر دو سریال اغراق زیادی داشتن و در حق شخصیت های داستان بی انصافی کردن. در سریال دونگی بانو جانگ یه زن پلید و بد ذات بود و در سریال زندگی برای عشق دونگی رو پلید و بد ذات نشون داد که هر دو غلط بود. واقعا به نظرم کسی که بخاطر سطح اجتماعی خانواده‌اش اون همه تحقیر بشه و بچش و به زور ازش بگیرن و خودش رو از همسر و فرزندش جدا کنن و از قصر بیرون بندازن، اگه برای رسیدن به قدرت و محافظت از خودش و بچه اش کاری نکنه عجیب هست تا کارهایی که بانو جانگ کرد. واقعا بی انصافیست بگیم بانو جانگ ادم بدی بود. شما اگه باهاتون همچین کاری می کردن ناراحت و عصبی نمی شدید؟ یه مادر نمی تونه جدایی از بچش رو تحمل کنه پس به بانو جانگ حق بدید. نباید درباره ی بانو جانگ قضاوت بد کنیم چون ممکن بود اگه خودمون به جای او بودیم کاری بدتر از اینا انجام می دادیم. پس بهتره بجای تهمت زدن احساس بانو جاگ رو درک کنیم.

    و من با کامنتی که در ۲۷ خرداد ۰۰ ، ۰۳:۳۲ ارسال شده کاملا موافقم👌🏻 وقتی با بانو جانگ مثل یه حیوون رفتار می شد نباید انتظار داشت از حق خودش دفاع کنه؟

    پاسخ:
    بله دقیقا
  • منشی هونگ گوک یونگ
  • سلام. بنظرم هر دو سریال خیلی اغراق آمیز هستن. تو سریال دونگی، ملکه جانگ یک شخصیت کاملا تیره داره و البته امپراطور بهش بی اهمیتی میکنه. تو سریال زندگی برای عشق کلا برعکسه...بنظرم هر دوتاشون جنبه رمانتیک دارن تا تاریخی

    پاسخ:
    بله

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">