رهایی در کره جنوبی

اگر به تاریخ کره جنوبی و هرچیزی که به اون مربوط میشه علاقه دارید با ما همراه باشید

رهایی در کره جنوبی

اگر به تاریخ کره جنوبی و هرچیزی که به اون مربوط میشه علاقه دارید با ما همراه باشید

رهایی در کره جنوبی

اینجا همه چیز درباره کره پیدا میشه اگه درخواست،پرسش یا نظری هم دارید میتونید اعلام کنید

گاچه یا کلاه گیس کره ای

سه شنبه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۴۷ ق.ظ

گاچه

گاچه یا کاچه (가체) کلاه گیس بزرگی است که زنان کره ای بر سر می گذارند. در کره زنانی که از طبقات بالای اجتماعی بودند و همینطور گیسِنگ ها از کاچه استفاده می کردند. کره ای ها همانند هم عصران غربی خود کلاه گیس های بزرگتر و سنگین تر را هنری تر می دانستند. البته به خاطر گران قیمت بودن آن بعضی از خانواده هایی که جزو قشر پایین جامعه محسوب می شدند برای تهیه یک گاچه ی جدید برای عروس خود ۶ تا ۷ سال وقت می گذاشتند.

هرچند، گاچه در سلسله های دیگر کره نظیر گوریو، گوگوریو، بکجه، شیلا، بالهه، گایا و چوسان قدیم رونق گرفت. این کلاه گیس ها را با ابریشم، طلا، جواهرات، نقره، مرجان، یشم و بسیاری چیزهای دیگر تزیین می کردند.

به خاطر علاقه دیوانه وار زنان کره ای به گاچه و همینطور مرگ یک عروس ۱۳ ساله (که گاچه موجب مرگش شده بود) شاه جئونگجو یا همان یی سان (بیست و دومین شاه سلسله چوسان ) به موجب یک حکم سلطنتی استفاده از گاچه را، به خاطر مغایرت با ارزشهای کنفسیوسی مبنی بر خویشتن داری، ممنوع اعلام کرد. در قرن ۱۹ زنان یانگبان که از طبقه اشراف بودند شروع به استفاده از جوکدوری  (jokduri) کردند. جوکدوری کلاه کوچکی بود که جایگزین گاچه شد. هر چند گاچه همچنان در بین گیسنگ ها محبوب بود. یک گاچه معمولاً چیزی بین ۳ تا ۴ کیلو وزن دارد.

جوکدوری

جوکدوری

  • ۹۷/۰۳/۱۵
  • raha

متفرقه

نظرات  (۸)

دنیای کامپیوتر:
(عجب کلاه گیسی!!!!)
پاسخ:
آره واقعا :)
  • دختر باباش
  • سلام شما میدونید از کجا میشه گاچه تهیه کرد یا مثلا چجوری خودمون درست کنیم؟؟؟
    پاسخ:
    شاید از اینجا بتونید پیداش کنین اینستاگرامKore_shop_pageا
    آی دی تلگرام
    Logical_73
    ویا
    http://southernkoreahhj.mihanblog.com/post/237
  • نیلوفر کیانی
  • برای تهیه یه گاچه برای عروس ۷ سال وقت میگذاشان !!!!
    تازه اونم برای یه شب عروسی !!!
    بنظرم اون قسمت سیاه بالا کلاگیس واقعا اضافه !!!
    با وجود سنگینی خیلی دوست دارم امتحان کنم ببینم چه شکلی میشم !
    پاسخ:
    من اصلا خوشم نمیاد از گاچه برعکس سنجاق سر و هانبوک ودانگویی،گاچه خیلی تعریفی نیست
  • نیلوفر کیانی
  • وای من عاشق هانبوک و سنجاق سر  و اون گیره ها و......
    ولی دوست دارم یه بار گاچه رو امتحان کنم !!!!۰😂😂😂😂
    اسم کلاگیس پایینه چیه ؟ 
    پاسخ:
    منظورتو نمیفهمم
  • نیلوفر کیانی
  • هیچی تو متن نوشته   دقت نکرده بودم عزیزم !!!
    جوکدوری اسمش 😊
    پاسخ:
    آهان اونام باحاله

  • نیلوفر کیانی
  • ولی گاچه باحال تر 😍😍😍
    پاسخ:
    بالاخره هرکسی یه چیزیو دوست داره دیگه

    من اهل کره هستم ولی از پنج سالگی در ایران زندگی میکنم چون اجدادم در ایران هستند ، مادر من در عروسیش از گاچه استفاده کرده ، منم امتحان کردم ، کره عالیه ولی وزن گاچه زیاده ، با این حال گاچه بر روی سر زیباست

    پاسخ:
    🙂🙂

    وایی من خیلی هانبوک و گاچه و اون گیره هاشونو دوست دارم خیلی دوست دارم یبار امتحان کنم 

    پاسخ:
    منم 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">