رهایی در کره جنوبی

اگر به تاریخ کره جنوبی و هرچیزی که به اون مربوط میشه علاقه دارید با ما همراه باشید

رهایی در کره جنوبی

اگر به تاریخ کره جنوبی و هرچیزی که به اون مربوط میشه علاقه دارید با ما همراه باشید

رهایی در کره جنوبی

اینجا همه چیز درباره کره پیدا میشه اگه درخواست،پرسش یا نظری هم دارید میتونید اعلام کنید

بیوگرافی گروه کره ای تی آرا

پنجشنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۷، ۰۷:۴۴ ب.ظ

گروه تی آرا یکی از گروه های موفق دخترانه ای است که در کره جنوبی

طرفداران زیادی دارد و در ایران هم مورد توجه افراد زیادی است.

گروه تی آرا:

سال۲۰۰۹}

در ابتدا پنج نفره متشکل از Jiae, Jiwon, Eunjung, Hyomin، و Jiyeon اولین آهنگ خود «شخص خوب» (좋은 사람) را برای موسیقی متن سریال کره‌ای مرد سیندرلا در آوریل ۲۰۰۹ منتشر کرد. سپس Jiae و Jiwon از گروه کناره‌گیری کردند و دو ماه بعد، T-ARA به عنوان یک گروه شش نفره با اضافه شدن Boram ,Soyeon و Qri در ژوئیه ۲۰۰۹ شکل گرفت و اولین تک آهنگ خود «دروغ»(거짓말) را از اولین فول آلبوم خود Absolute First Album منتشر کرد. این گروه تنها مدت کمی پس از انتشار این آلبوم در صدر چارت‌های داخلی کره و چندین کشور دیگر قرار گرفت. به گزارش آل کیپاپ علل موفقیت این گروه سبک نواورانه و جهانی پسندی بود که موسیقی کره‌ای فاقد آن بود.

{سال۲۰۱۰}

این موفقیت پایان کار نبود. گروه پس از اضافه کردن یک رپر و وکالیست دیگر به نام ریو هوایونگHwayoung در سال ۲۰۱۰ دومین آلبوم خود Tempatstic را منتشر کرد. تیتر این آلبوم Roly Poly همان‌طور که انتظار می‌رفت به سرعت به جایگاه اول چارت‌ها رسید و جوایز متعددی را دریافت نمود. تیارا برنده Making Film Top Award SBS Music Award Gaon Music Award و بسیاری جوایز دیگر و همچنین موفق به کسب عنوان پرفروش‌ترین آلبوم سال شد. این موفقیت نه تنها تأثیر مستقیمی بر موسیقی داخل کره بلکه بر شناخت بین‌الملل از کیپاپ افزود.

{سال۲۰۱۱}

این گروه در اواخر ۲۰۱۱ با آلبوم Jewerly Box و تیتر ان Lovey Dovey برگشت و بار دیگر در صدر چارت‌ها بی چون و چرا ایستاد و چندین هفته در موزیک شوها برنده بود. حتی ان زمان که تک‌آهنگ Gangnam Style از [[Psy]] منتشر شده بود تیارا تنها گروهی بود که توانست با Lovey Dovey رکورد ماندن در چارت‌ها و برنده شدن در موزیک شوها را بدست آورد.

{سال۲۰۱۲}

در اوایل ۲۰۱۲ این گروه به آلبوم زیبای Black Eyes برگشت که تیتر ان Cry Cry دارای ۲ورژن رقص و درام بود که به نوعی سبک جدید، نو و چشمگیری از تیارا و کیپاپ را به ارمغان آورد. همانند فعالیت‌های قبلی این آلبوم نیز جایگاه اول در چارت‌ها را بدست آورد. در همان وهله گروه با همکاری گروه [[DAVICHI]] تک‌آهنگ We Were In Love را منتشر کرد. سپس کمپانی عضو جدید آریوم را به گروه اضافه کرد و گروه با مینی آلبوم Day By Day بازگشت. اما در اواخرو۲۰۱۲ یک اتفاق غیرمنتظره تیارا را از اوج به پایین کشاند. ریو هوایونگ رپراصلی این گروه، گروه را ترک کرد و به دنبال ان یک سری شایعات دروغین گریوانگیر تیارا و کمپانی شد که باعث برگشت چشم‌ها از تیارا شد. هم‌زمان در این وهله با روی کار آمدن گروهای جدید تیارا به نوعی از کیپاپ محو شد. تا اینکه گروه با ۷عضو با مینی آلبوم Mirage بازگشت و تیتر ان S≡exy Love جایگاه اول در چارت‌های ژاپن و چین و جایگاه قابل قبولی در کره بدست آورد که نشان دهنده سقوط محبوبیت گروه شد. چند ماه بعد ۲زیر گروه از تیارا دبیو کردند زیرگروه N4 شامل جیون، هیومین، ایون جونگ، آریوم بود که در بازار چین و زیرگروه Qbs شامل کیوری، بورام، سویون که مستقیماً بر بازار ژاپن فعالیت می‌کردند.

{سال۲۰۱۳}

اما مدتی نگذشت که به دلایل نامعلومی آریوم نیز گروه را ترک کرد و گروه به ترکیب ۶نفره اصلی خود بازگشت و در ژوئیه ۲۰۱۳ با مینی آلبوم Again بازگشت. این آلبوم موفقیت بزرگی در چارت‌های کره و خارجی بخصوص چین داشت. تیتر ان Number Nine به سرعت در جایگاه اول تا ۳چارت‌ها ایستاد و بازدید موزیک ویدئو در یوتیوب چینی در کمتر از ۱هفته به ۱۳۰میلیون رسید. ۳ماه بعد تیارا با ریپکیج آلبوم Again که Again1997 نام داشت بازگشت و موزیک ویدئو Do You Know Me را در قالب یک موزیک ویدئو دو ورژنه روانه بازار کردودراواخر۲۰۱۳ نیز با یک مینی آلبوم زمستانه به نام winterr بازگشت.

{سال۲۰۱۴}

با شروع سال ۲۰۱۴ گروه قول فعالیت بیشتری را داد. در اپریل همان سال گروه با مینی آلبوم And & End بازگشت و تیتر ان Sugar Free همانند البون قبلی توجه‌ها را در سطح بین‌المللی به خود جلب کرد که یک فعالیت متفاوت بود. چند ماه بعد یک یونیت ۴نفره از گروه شامل جیون، کیوری، ایون جونگ و هیومین با تک‌آهنگ Little apple که همراه گروه چینی Chapstick Brothers دبیو کرد و این درب بزرگی را به سوی موفقیت و مشهوریت هرچه تمام تر تیارا گشود. این تک‌آهنگ باعث شد تیارا در چین به عنوان محبوبترین گروه دخترانه کیپاپ شناخته شود.

{سال۲۰۱۵}

حدود ۹ماه از آخرین فعالیت تیارا می‌گذشت که گروه در تابستان ۲۰۱۵ مینی آلبوم So Good را منتشر کرد.

{سال۲۰۱۶}

۱۶ماه بعد و پس از یک استراحت طولانی گروه مینی آلبوم زمستانه خود Remember و تیتر ان Tiamo را منتشر کرد که در چارت‌های چینی صدرنشین و پربازدید بود.

{سال۲۰۱۷}

در ۱۵می ۲۰۱۷ قرار داد دو عضو تیارا سویون و بورام به پایان رسید و این دو نفر قرارداد خود را تمدید نکردند اما شنیده شد در کامبک ماه ژوئن حضور دارند که بعدها کمپانی خبرلغو ان را داد و گروه قرار است در اخیر فعالیت خود قبل از دیسند شدن با ۴عضو در ماه ژوئن کامبکی را داشته باشد. آنها در ۱۴ ژوئن ۲۰۱۷ سیزدهمین مینی آلبوم خود؟What's my name را با ۴ عضو باقی‌مانده یعنی پارک جیون،هیومین، ایون جونگ و کیوری منتشر کرد.

*به زودی زود بیوگرافی تمام اعضای سابق و کنونی گروه رو قرار میدم.

درضمن اگه درخواست یا پیشنهادی هم دارید ارائه بدید تا استفاده بشه از اونها :))


منبع:ویکی پدیای فارسی


  • ۹۷/۱۱/۱۱
  • raha

تی آرا

نظرات  (۶)

  • فاطمه ❤عشق کره
  • ممنون👏👌🌹
    مطلب خوب و جالبی بووود
    خسته نباشی رها جووونم
    دست گلت درد نکنه عزیزم
    پاسخ:
    خواهش
    مرسی گلم
    زنده باشی فاطمه جون :)
  • 😂مهسا😂 اا
  • :-) 👍
    پاسخ:
    :)
    فکر کنم این گروه خواننده هست درسته ؟
    راستش من خیلی از گروه ها موسیقی سر در نمیارم و فقط جسیکا و شین هه و مین هو میدونم خواننده هستند 😞😞😞😞
    امکان دارا اعضای این گروه هم قرار بدهید ؟

    پاسخ:
    بله
    من تا جایی که وقت کنم پیگیری میکنم
    به زودی بیوگرافی همشونو قرار میدم
    یه مدت طرفدار پر پا قرص شون بودم ولی خدایی چقدر چرت بودن آهنگ CRY CRY رو شخصا خیلی دوست داشتم :)
    پاسخ:
    خود منم قبلا بیشتر پیگیر فعالیت هاشون بودم
    راستی عیدتم مبارک عزیزم :)
    پاسخ:
    عید توهم مبارک:)

    عالییییی بود😍😍😘😘

    یه سوال هنوزم فعالیت دارن؟؟؟

    پاسخ:
    تا جایی که اطلاع دارم گروهشون دیسبند نشده ولی یه مدته که فعالیتی ازشون ندیدم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">