رهایی در کره جنوبی

اگر به تاریخ کره جنوبی و هرچیزی که به اون مربوط میشه علاقه دارید با ما همراه باشید

رهایی در کره جنوبی

اگر به تاریخ کره جنوبی و هرچیزی که به اون مربوط میشه علاقه دارید با ما همراه باشید

رهایی در کره جنوبی

اینجا همه چیز درباره کره پیدا میشه اگه درخواست،پرسش یا نظری هم دارید میتونید اعلام کنید

۱۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

۱۸
خرداد

فوق العاده است

.

.

.

  • raha
۱۵
خرداد
  • raha
۱۴
خرداد
  • raha
۱۳
خرداد
  • raha
۱۳
خرداد

بیریو

دومین پسر جومونگ و سوسانو و برادر بزرگتر اونجو(موسس شناخته شده ی سنتی بکجه، یکی از سه پادشاهی کره) بود. در یک افسانه ی دیگر ، خود بیریو به عنوان موسس سلسله بکجه توصیف شده است.

۱۳
خرداد

پادشاه سوک جونگ:

سوکجونگ ( ۷ اکتبر ۱۶۶۱- ۱۲ جولای ۱۷۲۰) نوزدهمین پادشاه سلسله کره ای بود که از سال ۱۶۷۴ تا ۱۷۲۰ حکومت کرد. به عنوان یک سیاستمدار ماهر، او باعث چندین تغییر در پیمان های سیاسی در خلال دوران خود شد و بین احزاب سیاسی جنوبی، غربی، سورون و نورون تغییر جهت هایی را انجام می داد.

  • raha
۱۲
خرداد

ملکه کی

ملکه کی ( یا ،۱۳۱۵-۱۳۶۹/۱۳۷۰) که با نام ملکه ژی در زبان چینی و اولجی خوتوک در زبان مغولی شناخته می شود، یکی از ملکه های پیشرو امپراطور توگون تیمور از سلسله یوان و مادر بیلیگتو خان بود.او از خانواده ای اشرافی در پادشاهی گوریو بود.

۱۲
خرداد

همسر امپراطور : جونگ جو (یی سان)

پدر : سانگ یون او

مادر : بانو ایم

تولد : 8 جولای 1753

وفات : 14 سپتامبر 1786

فرزندان :

دختری که متولد نشد

دختری که نام نداشت

شاهزاده مون هیو (جانشین)

۱۲
خرداد

زندگی نامه ملکه اینهیئون

ملکه اینهیون(هانگول :인현왕후،هانجا: 仁顯王后) (می ۱۶۶۷_۱۶ سپتامبر ۱۷۰۱) دومین ملکه همسر پادشاه سوکجونگ چوسان و یکی از بهترین ملکه‌های شناخته شده سلسله چوسان بود. زندگی او در بسیاری از سریال‌های تاریخی کره‌ای به تصویر کشیده شده‌است.
  • raha
۱۲
خرداد

زندگی زنان در سلسله چوسان به نوبه خود متفاوت از سایر سلسله های کره بود اما کره همچنان زیر سلطه تعالیم کنفسیوس و عقاید جامعه ای مرد سالار بود. در کره تنها یک بار به زنان این امتیاز داده شد تا حکومت را به دست بگیرند و آن در زمان ملکه سئون دئوک در شیلا بود.
زنان سلسله چوسان در نظام محدود مرد سالار زندگی می کردند اما با این وجود بعضی از بانوان موفق به ساختن نام پر آوازه ای برای خود شدند که تا به امروز همچنان از آن ها یاد می شود.
خانواده سلطنتی در سلسله مراتب بالای مردم چوسون با پادشاه به عنوان فرمانروای کشور بود. ملکه به همراه پادشاه بر مردم حکومت می کرند و ملکه عنوان مادر ملت را دارا بود و الگویی برای سایر زنان کره محسوب می شد.
انتخاب همسر (به عنوان ملکه فعلی یا ملکه آینده) برای پادشاه یا ولیعهد مراحل پیچیده ای را طی می کرد که از جمله ممنوعیت ازدواج بانوان در سن مد نظر در سراسر کره و طی سه مرحله برای دوشیزگان منتخب.